DB Indoš & Kuća ekstremnog muzičkog kazališta: F : I : L : M : S : K : A : T : E : K : A

DB Indoš & Kuća ekstremnog muzičkog kazališta: F : I : L : M : S : K : A : T : E : K : A

Stvaralački par DB Indoš i Tanja Vrvilo u Jedinstvu predstavlja svoju novu šahtofonsku instalaciju nadahnutu filmom kao jezičnim izražajnim sredstvom.

Šahtofonska instalacija F : I : L : M : S : K : A : T : E : K : A biblioteke “Elipse” nije tako nazvana zbog intimističke ljepote imena već isključivo zato jer joj je osnovna namjena da prekoračuje svoj pronađeni okvir, ravna teka sa crtovljem postaje asemblaž, fonetska pjesma, film : vlak, film : brod, za one koji filmski medij revolucioniraju, performans za film drugim sredstvima. Ta je knjiga bez ikakvih autorskih primjesa, didaktička, mreža leksikografskih konotacija povezana s terminom nominalizacije, isključivo radi izvjesne nekomunikativnosti. Poštivajući princip kreativnog integriteta stvara mišljenje o prevođenju neke udaljene geografske lokacije u neku drugu bližu. Prevodilačku instalaciju čini 5 šaht stanica F A : I S T : L : M : K E za jedno mnoštvo filmskih naslova. Pojam FILMSKA TE(KA) Ivana Martinca odgovara zbroju od 11(9) slova koja zadaju glasovno-opružno izvođenje svih filmova navedenih u originalnom radu koji počinju prvim slovom ovog Filmskotekarijuma. Sad su nam ostala još dva naslova. Kontinuirani filmoslovski žagor 5 oklopljenih megafona hrani instalaciju i njezin krajolik približavajući se ili udaljavajući se od očišta nadzornih kamera smještenih u opružnim željeznim rebrima. To znači da film u svijesti tih pisaca još nema svoj dignitet. Zarobljene nadzorne kamere kao zamjenska Šaht-tijela omogućuju pristup pravim tijelima u nizu apstrahiranih pokreta uspostavljajući raznovrsne rotacije njihovih lateralnih kretanja na drvenim paletama radnje, a geometrijski grubo izrezane reflektorske klapne vrše upade u vizualnu intimu oftamološki potrganih slika uhvaćenih kamerastim rebrima. Tu su gomile grešaka. Ova tiha mobilna mega(reflekto)fonska kulisa povremeno je nadglasavana živim glasovima i njima pripadajućim oprugama, post-noise kaotičnom bukom gitare, basa, bubnja i saxa.

Izvode : DB Indoš, Tanja Vrvilo

Amindra : Ivana Pedljo, Lidija Šola

Glazba : ex SexA / Ivan Bilosnić Bic, Nino Prišuta, Ratko Danilović, Cul-de-sac / Damir Prica Kafka

Video projekcije : Ivan Marušić Klif

Majstor tona : Jasmin Dasović

Majstor svjetla : Andrija Santro

Majstori šahtofonske instalacije : Dubravko Dolenec, Rene Lambert

Izvori : Ivan Martinac Filmska teka. Filmografija jugoslavenskih i svjetskih redatelja, Filmska biblioteka Elipse (Split, 1977.), Amindra (Popratni tekst iz istoimenog filma, 1965.), Ranko Munitić Martinac (HFS : Split, 1981. - Zagreb, 2011.), Georges Méliès Put kroz nemoguće (1903.), 20.000 milja ispod mora (1907.), Ronioci na radu na olupini Maine (1898.), Nino Rota Casanova (glazba za film Federica Fellinija, 1976.) i drugi

Projekt su podržali: Zaklada Kultura Nova, Pogon - Zagrebački centar za nezavisnu kulturu i mlade / Pogonator - inkubator suvremenog plesa i kazališta 2019, Ministarstvo kulture RH, Ured za kulturu Grada Zagreba

 

Povezani sadržaj